Vārda dienu svin: Matīss, Modris, Mariss

ikskile fbikskile twitterikskile youtube  lv en ru

1863eb918da56356c85cafd392eb74c7

Samaksājot nodokļu pamatparādu, iespējams atbrīvoties no nokavējuma un soda naudas

Lai nodokļu maksātājiem atvieglotu radušos nodokļu parāda slogu, laikā no 2017. gada 1. oktobra līdz 2018.gada 2.janvārim aicinām ikvienu, kam izveidojies nodokļu parāds, pieteikties VID uz atbalsta pasākumu. Tas paredz nokavējuma un soda naudas pilnīgu dzēšanu ar nosacījumu, ka ne vēlāk kā līdz 2019.gada 31.decembrim tiek samaksāts nodokļu pamatparāds. Atbalsta pasākuma var pieteikties gan privātpersonas, gan komersanti. Tas atteicas uz visiem nodokļu veidiem, izņemot nekustamā īpašuma nodokli un solidaritātes nodokli, neatkarīgi no tā, par cik senu laika posmu nodokļu parāds izveidojies. 

Ikviena fiziskā persona var pieteikties atbalsta pasākumam, norādot to nodokļu pamatparāda summu sadalījumā pa nodokļu veidiem, kāds tai ir pēc stāvokļa uz pieteikuma iesniegšanas dienu.

Savukārt ikviena juridiska persona var pieteikties atbalsta pasākumam, norādot nodokļu pamatparāda summu sadalījumā pa nodokļu veidiem, kas nepārsniedz nodokļu pamatparāda apmēru pēc stāvokļa 2017. gada 1. jūnijā un nav samaksāta līdz dienai, kad iesniegts iesniegums par pieteikšanos atbalstam.

  • personīgi vēršoties jebkurā VID klientu apkalpošanas centrā;
  • izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz e-pasta adresi vid@vid.gov.lv;
  • sūtot pa pastu uz adresi: Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978.

Iesniegumā nodokļu maksātājs norāda atbalsta pamatparāda summu, nodokļu veidus, uz kuriem piesaka atbalstu, un cik mēnešu laikā apņemas to samaksāt. Atbalsta pamatparādu var sadalīt vienādās daļās, un tas ir maksājams reizi mēnesī. Samaksas termiņš var tikt pagarināts līdz 24 mēnešiem, bet ne ilgāk kā līdz 2019.gada 31.decembrim.

Tiem nodokļu maksātājiem, kuri nebūs noteiktajos termiņos maksājuši noteiktos maksājumus saskaņā ar nodokļu pamatparāda nomaksas grafiku, lēmums par atbalsta piemērošanu tiks atcelts un nodokļu parāds pilnā apmērā (ieskaitot nokavējuma un soda naudas) tiks piedzīts bezstrīdus kārtībā.

Vēršam uzmanību, ka piedalīties atbalsta pasākumā nav tiesību šādos gadījumos:

  • ja attiecībā uz nodokļu maksātāju ir pieņemts lēmums par tā saimnieciskās darbības apturēšanu;
  • ja nodokļu maksātājs izslēgts no VID Pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra;
  • ja kāda no nodokļu maksātāja amatpersonām ir iekļauta riska personu sarakstā vai nodokļu maksātāja adrese ir iekļauta riska adrešu sarakstā;
  • ja attiecībā uz nodokļu maksātāju tiesa ar nolēmumu ir pasludinājusi maksātnespējas procesu.

Šo atbalsta pasākumu nepiemēro arī tiem nodokļu maksātājiem, attiecībā uz kuru parādiem savulaik jau tika pieņemti lēmumi saskaņā ar 2012.gada Nodokļu atbalsta pasākuma likumu, ja šie lēmumi joprojām ir spēkā un kuru izpildi VID joprojām uzrauga.

VID informēs juridiskās personas par atbalsta pasākumu ar EDS starpniecību, bet fiziskajām personām nosūtīs vēstules, izmantojot VID rīcībā esošo nodokļu maksātāju kontaktinformāciju.

Nodokļu maksātāji, kuri vēlēsies noskaidrotu nodokļu pamatparāda, nokavējuma naudas un soda naudas apmēru uz pieteikuma iesniegšanas dienu, to varēs precizēt VID EDS. Fiziskās personas, kuras nav EDS lietotāji, informāciju par savu nodokļu pamatparāda apmēru varēs iegūt, sazinoties ar VID speciālistu, kurš norādīts VID nosūtītajā vēstulē.

Atbalsta pasākumu nokavējuma naudas un soda naudas dzēšanai nosaka Nodokļu maksātājiem nokavējuma naudas un soda naudas dzēšanai paredzētā atbalsta likums.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 6712000, izvēloties pirmo tēmu „Nodokļi”, konsultēties klātienē ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī uzdot savu jautājumu VID mājaslapas sadaļā „Kontakti/Uzdot jautājumu VID”. Plašāka informācija par nodokļu atbalsta pasākumu, kā arī iesnieguma veidlapa pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļā „Nodokļi/Noderīgi/Nodokļu parādi”.

Informāciju sagatavoja:

Evita Teice-Mamaja

VID Sabiedrisko attiecību daļa

UZSĀKTA PĒDĒJĀ PIETEIKUMU PIEŅEMŠANA LIAA OGRES BIZNESA INKUBATORĀ ŠAJĀ GADĀ

Šobrīd turpinās projektu pieņemšana Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Ogres biznesa inkubatorā. Dalībai inkubatorā ir iespējams pieteikties reizi ceturksnī – attiecīgi interesentu pieteikumus inkubators 4. kārtā pieņem līdz 2017. gada 22. septembrim un plānotais konsultatīvās komisijas sēdes datums par uzņemšanu inkubatorā ir š.g. 6.oktobris. Dalībai pirmsinkubācijā ir iespējams pieteikties visu laiku.

Ogres biznesa inkubatora mērķis ir atbalstīt jaunu un konkurētspējīgu komersantu izveidi un attīstību Ogres, Lielvārdes, Ķeguma, Ikšķiles, Salaspils, Ropažu un Stopiņu novados, bezmaksas nodrošinot biznesa ideju autorus un jaunus komersantus (ne vecākus par 3 gadiem) ar uzņēmējdarbības uzsākšanai vai idejas attīstīšanai nepieciešamo vidi, konsultācijām, specifiskām apmācībām un mentoru atbalstu, bet ne tikai.

Inkubatorā iespējams izmantot divu veidu atbalsta modeļus: pirmsinkubācijas atbalstu un inkubācijas atbalstu.

-          Pirmsinkubācijas atbalsta ietvaros idejas autoriem (fiziskām vai juridiskām personām) 6 mēnešus bezmaksas ir iespējams izmantot inkubatora koprades telpas, aprīkojumu, saņemt nepieciešamās konsultācijas, apmācības un mentoru atbalstu, vēlāk jau pretendējot uz inkubācijas atbalstu.

-          Inkubācijas atbalsta ietvaros (papildus iepriekš minētajam) inkubatora dalībniekiem ir iespēja saņemt 50% līdzfinansējumu biznesa attīstībai nepieciešamo pakalpojumu iegādei, piemēram, grāmatvedībai, telpu nomai, dizainam, mārketingam, tehnoloģiskajām konsultācijām un prototipu izstrādēm, sertificēšanai, laboratoriju izmaksām, u.c., tāpat arī pretendēt uz grantu (ar 50% līdzfinansējumu) līdz 10.000,00 EUR apmērā specifiskiem pakalpojumiem un līdz 5.000,00 EUR apmērā aprīkojuma iegādes izmaksu segšanai.

Vairāk informācija par uzņemšanu biznesa inkubatorā pieejama LIAA mājas lapā šeit.

Lai palīdzētu pieteikuma veidlapu aizpildīšanas procesā, atbildētu uz neskaidriem jautājumiem, interesenti, iepriekš piesakoties (zvanot pa tālruni +371 62400902 vai rakstot uz e-pastu ilze.linkuma@liaa.gov.lv.), laipni gaidīti 13. septembrī no 8:30 līdz 17:00 uz info dienu Ogres biznesa inkubatora telpās (Akmeņu ielā 47, Ogrē), 11.septembrī no plkst. 14:00-17:00 Salaspilī (Līvzemes ielā 8, 1.stāva pārrunu telpā) un 12.septembrī no plkst. 10:00-12:00 Ikšķilē (Peldu ielā 22).

LIAA biznesa inkubatori tiek finansēti projekta "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" ietvaros.

Informāciju sagatavoja Ilze Linkuma, LIAA Ogres biznesa inkubatora vadītāja.

                                                                          

LIAA Ogres biznesa inkubators

Akmeņu iela 47, Ogre, LV-5001, Latvija

Tālrunis: 62400902

e-pasts: ilze.linkuma@liaa.gov.lv

Darba laiks: darbdienās 8.30–17.00

Attēlu rezultāti vaicājumam “facebook logo”@LIAAOgresBI

Aicina pieteikties uzlecošo eksporta zvaigžņu konkursam “Rising Stars”

Pašmāju eksporta atbalsta kustība “The Red Jackets” izsludina pieteikšanos “Rising Stars” jeb uzlecošās eksporta zvaigznes konkursam. Turpinot iepriekšējos gados aizsākto iniciatīvu, “The Red Jackets” vēlas mobilizēt jaunos eksportētājus un noteikt nākamos 10 “Rising Stars” titula ieguvējus, kas pievienosies tādiem iepriekš apbalvotiem uzņēmumiem kā Infogr.am, Brain Games, An&Angel un citiem. Uz “Rising Stars” nomināciju var pretendēt jebkurš uzņēmums, kas piegādā savas preces vai pakalpojumus ārzemju patērētājiem, taču vēl nav sasniedzis 1 miljonu eiro apgrozījumu eksportā.

“The Red Jackets” pārstāv ideju, ka, atbalstot jaunos eksportētājus, tiek radīta iedvesma arī citiem Latvijas uzņēmumiem. Šogad konkursa atlase norisināsies septembrī, lai jau drīz pēc tam, 19. oktobrī notiekošajā “Eksporta Izcilības forumā”, varētu godināt Latvijas uzlecošās zvaigznes. Tās ietvaros tiks meklēti Latvijas radošākie, tehnoloģiskākie un inovatīvākie uzņēmumi. Konkursa pieteikuma anketa pieejama tiešsaites adresē ej.uz/RisingStars2017. Pieteikšanās termiņš ir 28. augusts, kam sekos tālāk izvirzīto dalībnieku klātienes prezentācijas. To laikā žūrija izvēlēsies 10 spēcīgākos finālistus, kuri iegūs 2017. gada “Rising Stars” titulu.

Inese Andersone “The Red Jackets” dibinātāja: “Latvijā ir daudz jaunu un dinamisku uzņēmumu, kas pārliecinoši startē eksporta tirgos. Šie ambiciozie un drosmīgie biznesi iedvesmo arī pārējos uzņēmējus un pierāda, ka enerģijai un entuziasmam ir ļoti liela loma veiksmīgā uzņēmējdarbībā. “Rising Stars” konkurss ir būtisks solis ceļā uz zīmola tālāku attīstību, savukārt “Rising Stars” titula ieguvēji jau gadiem ir Latvijas ekonomikas inovāciju un radošuma spogulis”.

Artūrs Karlsons, ALTUM Eksporta garantiju departamenta vadītājs:Latvija ir maza valsts, taču dižu to padara tās cilvēki. “The Red Jackets” ir cilvēku kustība. Mani uzrunā, ka tā palīdz celt mūsu eksportētāju ambīciju līmeni, māca ļoti racionāli izvērtēt zīmola potenciālu un gudri atrast savu nišu pasaules tirgos. Tieši tāpēc ALTUM ar prieku atbalsta “The Red Jackets” ideju arī šogad, valsts simtgadi ieskandinot.”

Jevgēnijs Lipinskis, uzņēmums Vizulo eksporta menedžeris: ””Rising Stars” tituls mūsu uzņēmumam deva papildus pārliecību sasniegt augstākus mērķus un virzīties uz aizvien jauniem tirgiem. Neapšaubāmi katra iegūtā godalga stiprina uzņēmuma garu un palīdz novērtēt ieguldīto darbu gan uzņēmuma iekšienē, gan starptautiskā līmenī.”

“The Red Jackets” kustību ir izveidojuši domubiedri, kam rūp Latvijas eksports un valsts tēls ārvalstīs. Kustību un Latvijas eksporta izcilniekus atbalsta “BaltCap”, “ALTUM”, “EcoBaltia”, “BDO Latvia”, Gateway&Partners. Tās partneru un draugu vidū ir vairākas tādas valstiskas un nevalstiskas organizācijas kā LTRK, LDDK, Ārlietu ministrija, Latvijas Institūts, “SSE Riga”, DDB Latvia, turklāt kustībai ik gadu pievienojas aizvien vairāk partnerorganizāciju un atbalstītāju.

Papildus informācija:

Līva Stūrmane

Kustība “The Red Jackets” 
+371 29265627

PPP biedrība “Zied zeme” izsludina projektu iesniegumu pieņemšanas 5. kārtu no 2017. gada 11.septembra līdz 11.oktobrim

PPP biedrība “Zied zeme” izsludina projektu iesniegumu pieņemšanas 5. kārtu no 2017. gada 11.septembra līdz 11.oktobrim.

Komersantiem pieejams atbalsts jaunu produktu attīstībai

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) maziem un vidējiem komersantiem atbalstu jaunu produktu un tehnoloģiju attīstībai nodrošina inovāciju vaučeru programmas ietvaros. Šis ir viens no veidiem kā LIAA atbalsta inovatīvu ieceru īstenošanu, kopīgi veicinot Latvijas tautsaimniecības izaugsmi.

Inovāciju vaučeri uzņēmums var izmantot ar jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādi saistītu darbību finansēšanai. Jauns produkts šajā programmā ir preces un pakalpojumi, kuri ir pilnīgi jauni vai kuriem ir uzlabotas to funkcionālās īpašības un paredzamais lietošanas veids, savukārt jauna tehnoloģija šajā programmā ir izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojuma sniegšanas procesu vai metodes.

“Atbalsta instruments attiecas uz jauniem produktiem, taču tas ļauj arī turpināt attīstīt ražošanā jau esošus produktus – piemēram, tehnoloģiski pagarinot to derīguma termiņu, uzlabojot izturību vai citas īpašības” skaidro LIAA Tehnoloģiju pārneses departamenta direktors Edgars Babris. Viņš uzsver, ka atbalsta mehānisms ir vienkāršs un ātrs, izstrādāts, lai būtu maksimāli draudzīgs uzņēmējam.

“Vēl pirms pieteikuma iesniegšanas LIAA speciālisti nodrošina komersantam konsultācijas, palīdzot labāk noformulēt esošās vajadzības, piemeklē sadarbības partnerus un palīdz sagatavot pieteikuma veidlapu. Arī projekta īstenošanas laikā LIAA aktīvi palīdz komersantam – nodrošina gan nepieciešamo iepirkumu procedūru veikšanu, organizē līgumu slēgšanu ar izvēlētajiem pakalpojumu sniedzējiem, konsultē par procesu dokumentēšanu un atskaites sagatavošanu. LIAA strādā ciešā sadarbībā ar pakalpojumu sniedzējiem, pārzina to kompetences, pieejamo aprīkojumu, personāla kvalifikāciju un pieredzi”, norāda Edgars Babris.

Mēneša laikā pēc pieteikuma saņemšanas LIAA to izvērtē un aicina komersantu slēgt līgumu par atbalsta piešķiršanu. Gadījumā, ja vērtēšanas procesā LIAA konstatē nebūtiskus trūkumus, tad tos var novērst līdz līguma slēgšanai, proti, sīku formalitāšu dēļ pieteikums netiek noraidīts. Svarīgi, ka inovāciju vaučers atvieglo uzņēmuma naudas plūsmu, jo komersants sedz tikai savu daļu no pakalpojuma pilnās cenas, savukārt LIAA apmaksā pakalpojuma cenas atlikušo daļu, to pārskaitot pakalpojuma sniedzējam. Atbalsta intensitāte vienam projektam ir 60% no attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot 25 000 EUR.

Inovāciju vaučeri var izmantot šādiem pakalpojumiem: tehniski ekonomiskā priekšizpēte; rūpnieciskie pētījumi; eksperimentālā izstrāde (tai skaitā prototipu izgatavošana), produktu rūpnieciskā dizaina izstrāde, jauna produkta vai tehnoloģijas testēšana un sertificēšana, kā arī rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana šādiem rūpnieciskā īpašuma objektiem - izgudrojuma patents, dizainparaugs un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija.

Finansējums programmai “Inovāciju vaučeru atbalsta pakalpojumi” 3 741 885,00 EUR apmērā tiek piešķirts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta “Tehnoloģijas pārneses programma” (projekta identifikācijas numurs 1.2.1.2/16/I/001).

Plašāka informācija par inovāciju vaučeru un citām atbalsta programmām ir pieejama LIAA mājas lapas www.liaa.gov.lv sadaļā „Fondi” un Klientu apkalpošanas nodaļā Rīgā, Pērses ielā 2, e-pasts: jautājumi@liaa.gov.lv

Papildu informācija:
LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļa
Tālrunis: 67039472
Epasts: prese@liaa.gov.lv

Vairāk rakstu...

Jaunākās foto galerijas